Nederlandse Fellows/Fellas

Nee ik ben niet bekend met de challenge wat houdt die precies in dan? En die bot negeer ik al vanaf de 1e dag hahaha,

Hij staat in de lijst als august fitness challenge geloof ik. De bedoeling is vlgs mij een setje oefeningen regelmatig te doen. Samen doen en journal bijhouden kan zeker motiverend werken.

Sport je zelf al momenteel? Want dan kun je er natuurlijk ook een eigen challenge van maken. Ik sport al vrij veel dus ga m een ietsie aanpassen :stuck_out_tongue_winking_eye:

G.

1 Like

Nee ik sport eigenlijk helemaal niet haha🙈

Binnenkort begin het voetballen weer, 1x per week trainen en op zondag n wedstrijd de rest vd week werk ik altijd 5 dagen en meestal 6 dus heb het druk genoeg haha

Goedemorgen allemaal! Een fijne 24 uur gewenst voor jullie allen!:kissing_heart:

2 Likes

Goedemorgen, de dagen kunnen soms vliegen he…

Mijn valkuil ligt daar… verdoven door (te) hard werken, (te) veel willen, (te) veel geven, (te) gezond leven, (te) hoge doelen nastreven…

Mooie fijne dag allen. :pray:t3:

:sun_with_face:

P.s. ik weet nog niet precies wat ik op de site nu wel/niet moet/mag/kan zeggen. Wat triggers voor anderen zijn etc. Mocht ik iets “verkeerd” doen; voel je altijd vrij me erop te attenderen. :four_leaf_clover:

2 Likes

Een fijne nuchtere dag allemaal! :sun_with_face: :sunglasses: @GabyV wat ik altijd een goede stelregel vind is of wat ik schrijf op de één of andere manier behulpzaam is. Ik schrijf hier al een tijdje (op de check in thread vooral), ik deel kleine stukjes van mijn eigen leven, hoeft niet eens over verslaving te gaan, meer iets van leven in herstel ofzo. Als je denkt dat iets wat je schrijft triggering kan zijn kan je altijd beginnen met TW: (trigger warning, en wat triggering is, bijvoorbeel gebruik, zelfbeschadeging, zelfmoord en dergelijke).

Voor de duidelijkheid hier de link naar de regels. Als je vragen hebt kan je mij ook altijd aanspreken. Ik ben moderator hier. Of als je vragen aan alle mods hebt kan je een berichtje sturen aan @moderators . Dat dan wel in het engels natuurlijk…

1 Like

Super, dank je wel! :pray:t3:

G.

1 Like

Hee allemaal, hij gaan jullie om met dit mooie weer en zucht? Ik merk dat ik met mooi/lekker weer het best lastig heb en veel aan gebruik denk

1 Like

Ik herinner me hoe ik me werkelijk voelde na gebruik met warm weer. De laatste jaren was ik voornamelijk een drinker. Alcohol droogt uit. Hele sloten bier sloeg ik naar binnen met warm weer, waarvan effect was me alleen maar dorstiger voelen, zweten, rooie kop, hoofdpijn, de volgende dag een vette kater.

Warm weer is inderdaad een trigger. Maar dat komt alleen vanwege de associatie met ons gebruik vroeger. En met hoe ons verslaafde brein werkt. Hoe langer en vaker je de zucht weerstaat, hoe makkelijk hij te weerstaan is. Je gaat vanzelf warm weer met andere, gezonder dingen associëren. Als met alles 1 dag tegelijk.

Bedankt voor je verhaal, ik ga proberen met warm weer nieuwe positieve dingen te doen, zodat mijn brein mooi weer met andere dingen gaat associëren

1 Like

Momenteel aan het werk, maar weet je hoe lekker het een paar weken geleden was om een hele dag aan het strand te kunnen liggen zónder te stressen om naar huis te gaan om verder te zuipen ?
Zonder de stress van te veel drank achter het stuur ?

Love it.

Dat klinkt inderdaad heel goed. Mooie nieuwe & leuke fijne activiteiten waar je mooi weer mee gaat associeren. Want alles kan wel triggers geven he, mooie dag, slechte dag, verjaardag, feestdag, vrijdag, weekend, goed nieuws, slecht nieuws, ga zo maar door. Stukje her-programmeren inderdaad.

En bedenken dat de zucht met golven komt. En aan de golf komt weer een eind. En dan heb je het weer even gered! En uiteindelijk worden de golven korter en blijven ze langer weg. Tot ze mss wel totaal verdwenen zijn… :heart:

:four_leaf_clover:

1 Like

Fijne zondag allemaal!:heart:

1 Like

Jij ook! Ik onderweg naar werk…

Wat voor werk doe je als ik vragen mag? Ik zit even lekker de nieuwe F1 game te spelen

Ik ben GGZ verpleegkundige. Werk sinds kort op een detox afdeling waar ik ook mijn eigen ervaringen in probeer te zetten. Supertof!

Wow dat klinkt echt tof inderdaad, je eigen kennis inzetten

1 Like

I read it as Neanderthals first and was going to tag a few people

1 Like

Like all UK members ? :stuck_out_tongue:

1 Like

Fijne dag allemaal, maak er wat moois van!:four_leaf_clover: