Nieuw hier en zoek naar lotgenoten voor een babbel

Hey Iedereen,
Het is momenteel mijn 2e dag in het ziekenhuis om te ontnuchteren…
Ik ben op zoek naar tips en tricks om nadien ook nuchter te blijven! Graag had ik wat hulp gehad :slight_smile:

Lieve groetjes
Joppe

3 Likes

Hoi Joppe,

Welkom op het forum. Ik hoop dat deze plek en de mensen hier je kunnen helpen op je reis naar een beter nuchter leven. We hebben wel wat Nederlandstaligen hier, maar de overweldigende meerderheid van het forum en de leden is Engelstalig , dus de meeste posts zijn dat ook. Maar dat was je waarschijnlijk al opgevallen :upside_down_face:

Hier een paar links naar nuttige info over het forum, wel in het engels dus. Succes!!!

Welcome to Talking Sober! 2023 update! - Announcements - Talking Sober - Addiction Recovery Forum & Support Group

Resources for our recovery - Knowledge - Talking Sober - Addiction Recovery Forum & Support Group

1 Like

Ja ik zag inderdaad dat het Eeen engels app maar zag gistren toch veel nederlandstalige wat me geruststelde omdat mijn hersenen toch wel wat mijn engels heeft aangetast en mijn engels niet meer is wat het was… daarom was ik toch blij dat er ook in het nederlands gepraat word…

Ik ga ook heel eerlijk zijn, ik heb de stap nu wel gezet om te ontnuchteren maar in drink om te vergeten he… daarom heb ik bang van omdat het maar 5 dagen ontwennen is…

1 Like

Je moet een plan hebben voor het vervolg, na die 5 dagen. Wat ga je doen als je weer thuis bent in plaats van drinken? Heb je een steunsysteem? Ben je bijvoorbeeld van plan naar bijeenkomsten te gaan, zoals de AA of zoiets dergelijks? We kunnen het niet alleen Joppe. We hebben steun van elkaar nodig.

1 Like

Daar komt sebiet de sociale dienst en een psycholoog voor en de sociale dient, daarnaast heb ik al gemaild naar het ocmw, die bieden 10 gratis therapiesessies en daarnaast hulp gevraagd aan het CAW omdat zij therapiesessies bieden aan 10€ ipv 65€

Hallo Joppe, welkom hier!
Wanneer je liever een NL forum zoekt zou je eens online bij “alcohol de baas” kunnen kijken. Zij hebben ook een anoniem forum.

Ik vind die teller wel leuk, en ik heb en AA groep waar ik 3 dagen na opname naartoe ga na mijn ontslag

1 Like